FARAON IZ ILICE JE MRTAV

Autor:
Ana Tonković Dolenčić
Redatelj:
Krešimir Dolenčić
Kostimografija:
Tea Bašić
Scenografija:
Dinka Jeričević
Asistent scenografije:
Marta Crnobrnja
Koreografija:
Igor Barberić
Glazba:
Ivan Josip Skender
Predstava je:
Aktivna
Izvođači:
Šlager pjevač: Saša Buneta Edvina pl. Podolsky: Dajana Čuljak Sascha Ackerman: Ivan Čuić Teta Micika: Jasna Palić Picukarić Sofija Vondelar, udovica Podolsky: Mila Elegović Gregor pl. Podolsky, zvan stric Gigi: Dražen Bratulić Franc Keopček alias Faraon Keops Ra: Goran Malus Alfred Makajec, patuljak, Faraonov asistent: Fabijan Pavao Medvešek Dimitrije Lapčević, detektiv: Zlatko Ožbolt Veronika Skerlecz, Edvinina najbolja prijateljica: Ana Magud Inga, liječnica: Nera Stipičević Jakob Ackerman, Saschin otac: Vid Balog Lepa Pepa: Nina Kaić Madić Rozana Rozental Ra: Lana Blaće Hermina Čoh: Jadranka Gospodnetić / Ana Zebić Kostel Adela Gajer: Larisa Marak Grofica Bacciani Danielli: Tamara Masnjak Aaron Rosental: Božidar Peričić Ignjat Čoh: Dario Došlić Sudjeluju orkestar, zbor i baletni ansambl Kazališta “Komedija”

Na šarenoj pozornici Zagreba 1929., na kojoj se isprepliću jazz-era i plesnjaci, varijeteii i šarene naslovnice Svijeta Otta Antoninija, istodobno se pojavljuju tamne sjene šestjanuarske diktature: politički neistomišljenici se progone i zatvaraju, zloglasni šef policije ih premlaćuje u podrumu Petrinjske ulice….

Ipak, i dalje je to Zagreb kavana, restorana, večernjih izlazaka, gradskih priča o bogatima i slavnima. Kada u takvom gradu slavni vidovnjak i zavodnik koji se, zbog svoje osebujnog, «faraonskog» stila odijevanja prozvao Keops-Ra bude bude pronađen mrtav, taj događaj odmah osvane na svim novinskim naslovnicama: samozvanog je proroka doista mogao ubiti bilo koji od brojnih ljubomornih muževa. Mlada i lijepa Edvina Podolsky sasvim slučajno se nađe umiješanom u taj događaj te nema nekog izbora nego krenuti u potragu za ubojicom, bučnim ulicama metropole tog sparnog ljeta, obalom Save na kojoj se upravo bira miss, izložbom automobila, ali i siromašnim i zabačenim krajevima iza hotela Esplanade, dok se u pozadini neprekidno čuju šlageri i saksofon Oktavijana Miletića…. Riječ je o kriminalističkom romanu koji je istodobno društvena kronika te podsjetnik na neka vremena koja možda nisu bila bolja, ali nam se iz današnje perspektive čine – nevinijima.

Edvina je dvadesetgodišnja bogata djevojka koja uživa u svim pogodnostima koje pruža metropola: plesu, zabavama, jazzu, a jedino što je muči jest zaljubljenost u jednog od viđenijih gradskih plejboja, Saschu Ackermanna. Edvina i Sascha, zajedno s Edvininim ujakom Gigijem pripadaju bogatom sloju građana, za razliku od detektiva Lapčevića, koji ne vodi takav glamurozni život u gradu u kojeg je stigao iz Beograda, s više-manje jasnom direktivom da prouči život raznih «sumnjivih lica», pa tako i Edvininog ujaka. No, umjesto da se bavi svojom misijom, on uranja duboko u slučaj ubojstva vidovnjaka, iznimno popularnog i među nježnijim spolom omiljenog, Keopsa-Ra. Taj šarmantni šarlatan uglavnom je bio ljubavnik većine svojih klijentica, pa su mnogi prevareni muževi odjednom sumnjivi. Međutim, Edvina će nekim drugim putem krenuti u potragu za počiniteljem, a podršku i prijatelje u toj misiji pronaći će u Lapčeviću i Gigiju. Premda će u priči biti još poneki kostur, upravo će šlageri onog vremena radnju činiti sočnom, napetom i prije svega – zabavnom.