SAD, 1980, 219'
1890., dvadeset godina nakon što je diplomirao na Harvardu, James Averill šerif je u Wyomingu. Suprotstavlja se pokušaju Udruge stočara, prešutno podržanom od političara i vojske, da likvidira 125 farmera doseljenih iz istočne Europe. Averill je u ljubavnoj vezi s prostitutkom Ellom, koja voli i plaćenika Udruge, Championa...
Michael Cimino je u svom najambicioznijem filmu spojio dvije glavne teme: djelovanje neumitnog protoka vremena na život konkretnog pojedinca (Averill) i stvaran povijesni događaj (stočarsko-farmerski rat u okrugu Johnson). Taj spoj egzistencijalno-filozofskog i povijesno-političkog nije posve umješno izveden: polifoni zahtjevi strukturiranja povijesno-političkog sloja, ali i polifonost podteme ljubavnog trokuta, u određenom su neskladu sa zahtjevom egzistencijalno-filozofskog sloja za uspostavljanjem lika Averilla kao središnjeg fokalizatora. Također, film pati i od mjestimične dramaturške odnosno karakterizacijske neizbalansiranosti.
Ovi nedostaci obilato su nadoknađeni iznimnim umijećem rekonstruiranja povijesnog razdoblja (uključujući etnografske elemente, na primjer antologijska sekvenca zabave na koturaljkama), kreiranjem osobita realističko-poetična ugođaja i uspostavljanjem jednog od najzanimljivijih ljubavnih trokuta u povijesti filma. Prokazivanjem zločinačkih elemenata američke politike film se nastavlja na rijetke ljevičarske izdanke američke kinematografije, a uz Coppolinu duologiju Kum predstavlja najviši domet epskog strukturiranja u novijoj hollywoodskoj povijesti, iako ga je ondašnja kritika radikalno i potpuno nepravedno sasjekla. Bio je nominiran za Zlatnu palmu te za Oscara za najbolju scenografiju, a danas se pretežno smatra vrhunskim ostvarenjem, nerijetko i remek-djelom.
Damir Radić